Stockholm är ändå bäst

Nu har jag och Filippa varit i Oslo. Drog en spontan-resa dit för att söka jobb och boende osv. För att kolla in läget helt enkelt. Vi drog dit med planet och möts av en snygging till norrman. Vi tänkte att det börjar bra fan. Men sedan slog förhoppningarna i botten. Såg inte en enda snygg jävla norrman under två hela dagar. Ska inte norrmän vara snygga eller?
Vi åkte  dit utan att veta var vi skulle sova, så vi drog till Svenska Föreningen för att kolla om vi kunde bo där en natt och kolla om vi eventuellt kunde få bo där om vi åker till Oslo sen för att jobba. Det löste sig och jag säger bara, jag och Filippa skulle ALDRIG klara av bo där, i ett kollektiv. Det luktade äckligt, man fick inget toalettpapper på toan (för det skulle man tydligen ta med sig själv), det var typ en centimeter smuts på golvet och köket ska vi inte ens tala om. Han kommer i alla fall komma ihåg oss och kommentaren jag langade (mest på skoj): Får man sina kläder tvättade här eller? Nej. Jag visste väl att det inte var något hotell vi bodde på, men behövde bara fråga.

Fötterna och hela kroppen värkte efter en hel dag som vi sprungit runt i hela Oslo och delat ut CV:n. Vi kände att vi hann med det mesta under två dagar och därför köpte vi en tågbiljett hem igår istället för att åka bussen hem ikväll. Vi får se hur vi kommer göra med Oslo, men en sak vi känner nu som vi inte gjorde innan är att vi är jävligt taggade på Stockholm. Så därför drar vi in till stan idag och lämnar in CV:n i varenda affär vi går förbi!


Filippi när vi precis kommit dit!

Och jag!

Kommentarer
Postat av: Filippa

det blev en pp på den bilden babe;) tack för bästa sällskapet i Oslo!

2010-08-19 @ 19:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0